God sommer

2017 var det store jubileumsåret for Sørkedalen skole, og høsten gikk med til øving til den store jubileumsforestillingen. 21.oktober- 22.oktober ble skolen behørig feiret. Lørdagen var det disco for skolens elever og søndag var det premiere på jubileumsforestillingen- og for en suksessJ Alle elevene deltok med kunnskapsministeren som en del av publikummet. Det ble spilt for fulle hus både søndag og mandag. En fantastisk opplevelse. Takk til flotte elever og ellers alle som bidro til å gjøre dette til et uforglemmelig jubileum.

Desember var fylt med faste tradisjoner som juleverksted, gang rundt juletre, julegudstjeneste i kirken, og en vinterfest for de som ønsket å være på skolen.

Vinteren ble en god gammeldags vinter med mye snø. Elevene har kost seg i friminuttene og gått mye på ski i skoletiden. Vi fikk også kjørt opp en løype rett utenfor skolen som ble flittig brukt.

I mars hadde vi vårfrokost med elevforum, og i mai hadde vi mattedager med aldersblandede grupper.

I juni åpnet endelig den nye lekeplassen vår. Det er stor stas blant alle elevene.

Gruppene har gjennom skoleåret deltatt på ulike aktiviteter.

A- og B-gruppa har blant annet vært på Folkemuseet, Bogstad gård og kino.

C-gruppa har vært på ulike turer, blant annet sykkeltur med Markaskolen og på skolekinodagen. I tillegg har de hatt mye svømming på Røa bad.

D-gruppa startet skoleåret med et flott leirskoleopphold, ulike turer, kino og avsluttet med en hyggelig overnattingstur til Kikut.

I tillegg har alle gruppene deltatt på arrangement med den kulturelle skolesekken.

De siste ukene har vært preget av avslutninger. Det var en fin og litt vemodig avslutning for 7.trinnet vårt. Vi ønsker de lykke til videre på ungdomsskolen.

Live Lannem Thorvaldsen er nytilsatt lærer på Sørkedalen skole. Hun skal være kontaktlærer for A- gruppa, 1. og 2.trinn, da Helge Rollefsen flytter til Skien dette skoleåret.

Vi gleder oss til å ta imot 6 nye elever i 1. klasse  mandag 20.08. kl.10.00

2.-7.trinn starter også mandag 20.08, men til vanlig tid kl. 8.35.

Til slutt vil jeg ønske alle en riktig god sommer og takke for et godt samarbeid skoleåret 2017/2018.

Vennlig hilsen

Torill Birkelund